Recent Posts

Tuesday 3 March 2009

minggu . hujan . kopi . dunhill menthol . sendiri .











masih terasa kental bau pertemuan itu .
parfum tajam mengikat leherku memujamu .
kau begitu saja meremas lesungku .
melinggis . mengerami pucuk nafasku !
bau hujan tenggang hari mekar dari rambutmu .
rindu mengental di endapan sisa kopi .
kita sepakat ;
dengan kata-kata , rumitlah utarakan perasaan !
aku ingin . sangat dendam meracuni ...
ingin memasuki lorong panjang matamu .
pada sebuah gumampun ,
kau buat aku merasa detak kecil meriak .
TIDAK ... !
aku tercebur . tenggelam di dalamnya .
kau bakar rokok , hisap asap tipisnya .
dan aku ingat .
kau masukkan . berdesakan . berhimpitan .
hingga rohku kehabisan tempat .
lalu , kau bernyanyi ...
aku mabuk . berhasrat . bercanda naik turun .
matahari memaksa diriku berloncatan .
AHH ... minggu . hujan . kopi . dunhill menthol . sendiri .
SADARLAH !
karna hanya dari jauh ..
AKU BISA MENGAKRABIMU !

0 comments: